بانک اطلاعات مشاغل ساختمان افغان بنا

اطلاعات مورد نیاز برای هموطنان افغانستانی ساکن در ایران

بانک اطلاعات مشاغل ساختمان افغان بنا

اطلاعات مورد نیاز برای هموطنان افغانستانی ساکن در ایران

این وبلاگ با همکاری جمعی از مهندسان ساخت و ساز افغانستانی که ساکن در ایران هستند ساخته شده است.
به زودی اطلاعات مفید و ارزنده ای درباره ایران، افغانستان و مشاغل و اقامت در این کشورها درج خواهد شد

آخرین مطالب

شرکت نسیم شمال - جناب آقای بیژن خطیبی

شنبه, ۹ ژانویه ۲۰۱۶، ۱۱:۵۲ ق.ظ

مهمترین حوزه های فعالیت شرکت نـسیم شمال شامل ساختمان های فلزی و بتنی , تاسیسات برقی ---------
و مکانیکی, راهسازی, تونل سازی, پل سازی,محوطه سازی, تجهیزات صنعتی, تصفیه خانه های آب و فاضلاب و
سازه های دریایی می باشد با توجـه به تغیـیرات سال های اخیـر در رابطه با نحوه اجرای پروژه های عمرانی , این
شرکت در راستای هماهنگی با شــرایط کـارفرمـایـان تلاش نموده است تا با لحاظ نمودن اصـلاحات لازم, انـعطـاف
پذیری قابل قبولـی در ساخـتـار خود ایـجـاد نماید. از این رو در حال حـاضـر شرکـت نـسـیم شمال آمادگی و توانایی
همکاری با کارفرمایان را جهت اجرای منـاسـب تر پروژه ها در قالب های متفاوت دارد. مهمترین روش های اجرائی
عبارتند از:
  • اجرای پروژه ها با تأمین مصالح , ماشین آلات و نیروی انسانی
  • اجرای پروژه ها بصورت دستمزدی
  • اجرای پروژه ها بصورت طراحی وساخت (EPC)
  • مشارکت در طراحی و اجرای پروژه های بخش خصوصی
  • ارائه خدمات مدیریت پیمان
  • ارائه خدمات مهندسی پروژه های اجرایی شامل بخش های دفتر فنی, کنترل پروژه , کنترل کیفیت و قراردادی
  • صدور خدمات فنی و مهندسی
آدرس : تهران , شهرک غرب , بلوار فرحزادی , خیابان سپهر , نبش خیابان بوستان , پلاک 1 , طبقه همکف
تلفن : 88371141 - 88093726
info@nasimshomal.ir : ایمیل شرکت
-peyman@nasimshomal.ir : مدیر عامل
bijan@nasimshomal.ir : رئیس هیئت مدیره

منبع اطلاعات 1st

۱۶/۰۱/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
بخت آور سیرت

نظرات  (۱)

بسمه تعالی

به : بازرس محترم  سازمان نظام مهندسی ساختمان -جناب مهندس بیژن خطیبی

موضوع: گزارش تخلف (امضاء فروشی) مهندس محمدتقی خانی شماره امضاء 13136-03-1

سلام علیکم

با احترام ، اینجانب به عنوان یکی از مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی , بر خود لازم میدانم درخصوص برگه فروشی یکی از مهندسین , گزارشی به شرح ذیل حضورتان ارسال نمایم :

ریاست محترم همانطور که مستحضرید , شهرداری برای صدور پایان کار ساختمان های قدیمی , تعییر کاربری ساختمان ها, دریافت وام روی ساختمان های فرسوده و .......  از مالکین درخواست برگه تعهد استحکام بنا می کند. ) این برگه ها که بصورت تک گزارش هستند پس از ثبت و استعلام برگه ,  ظرف حداکثر 10 روز از سهمیه مهندس خارج می شود) . این برگه های استحکام تک گزارش , که متاسفانه هیچ گونه استعلامی و بازخواستی از سوی سازمان نظام مهندسی روی آنها انجام نمی شود , راهی فوق العاده آسان برای کسب در آمد مهندسین برگه فروش شده است. چرا که به ازای هر متر مربع مبلغی حدود 90/000 ریال فیش صادر می شود که پس از صدور پایان کار (طرف مدت حداکثر 10 روز از ابتدا تا انتها) به حساب مهندس مربوطه واریز می شود.

از نمونه مهندسان برگه فروش , آقای مهندس محمدتقی خانی  به شماره پروانه 17272-300-10-0 و با شماره امضاء 13136-3-0-1 می باشد که طی سال های 92 تا 95 با گرفتن ارتباط با کارمندان شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک (پرداخت درصد به آنها) , بصورت چشم بسته !!!!!  برای بیش از  300  پرونده ساختمانی برگه تائید استحکام تک گزارش ثبت کرده و از این بابت مبلغی بیش از 400 میلیون تومان کسب درآمد داشته است.

توضیح اینکه : مبلغ نزدیک به 250 میلیون تومان آن (که از طریق سامانه قابل مشاهد می باشد) فقط از بابت پرونده های ساختمانی بوده که برای آنها فیش صادر شده , و مبلغ  بالغ بر 150 میلیون تومان آن بدون صدور فیش و بصورت توافقی از مالک بابت تایید استحکام ها دریافت شده (که این حالت بهترین حالت ممکن برای مهندس بوده چرا که علیرغم ثبت و ضبط شماره پروانه در سامانه شهرداری , مبلغی که مهندس به صورت توافقی و خارج از فیش از مالک دریافت می کند در هیچ کجا دیده و نوشته نمی شود)  !!! 

(بدیهی است با عنایت به امکان دسترسی شما به کارکرد مهندسین و نیز واحد حق الزحمه در سازمان , براحتی می توانید مبلغ دریافتی ایشان را از بابت پرونده های متعدد رویت فرمایید).

ریاست محترم , ساختمانهایی را که آقای مهندس محمدتقی خانی جهت صدور پایان کار استحکام آنها را تائید کرده دارای قدمتی بالای 20 سال بوده که نه تنها  هیچ بررسی و تحلیلی و آزمایشی روی آنها انجام نداده , بلکه حتی یک نمونه از ساختمانها را هم بازدید نکرده است !!!!! ..... ناگفته نماند که نظارت هایی که ازسوی سامانه در این مدت بهشون ارجاع شده هم مورد بازدید و لطف ایشان  واقع نشده !!! جالب تراینکه  ایشان گاهاً با قرار دادن مهر خود در اختیار افراد غیر , حتی زحمت ثبت گزارشات را هم به خود نمی داد....

برگه فروشی آقای مهندس خانی بصورت چشم بسته و با برگه های محضری سفید امضاء که در اختیار دفاتر قرار میدادند , علاوه بر مناطق 22 گانه شهرداری , متاسفانه به مناطق حاشیه ای و شهرک های صنعتی هم کشیده شده بگونه ای که ایشان در این مدت بیش از 10 پروژه صنعتی را در شهرک های صنعتی (پایتخت , خوارزمی , عباس آباد و .....) به عهده داشته , شهرک هایی که حتی یک بار هم آنجا نرفته اند و شاید هم اصلاً آن شهرک ها را نشناسند!!!!!  شاید باورش سخت باشه , ولی با یک تحقیق و تفحص ساده , عملکرد ایشان براحتی برایتان روشن خواهد شد.   

عدم برخورد قانونی با چنین اشخاصی , نه تنها بی احترامی به جامعه مهندسی و سبک شمردن کار مهندسی است , بلکه بی اعتنائی به یکی از مواد قانونی است ,  (ماده 238 قانون مدنی که در آن ساختمان را کالایی ملی و متعلق به همه افراد جامعه می داند)و همچنین خیانت  به جان و مال  مردمی است که به  امضاء ما مهندسین , اطمینان می کنند و در آن ساختمان  سکنی می گیرند. لذا خواهشمند است پس از بررسی موضوع  و روشن شدن صحت و سقم این گزارش , جهت  برخورد قانونی با این شخص دستورات لازم را صادر فرمایید. 

 

      

                                 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی